Polimer jest także używany do kontroli kurzu i erozji.
Postępy technologiczne i opracowywanie nowych nanotechnologii pozwalają na produkcję nowych rodzajów polimerów. Postęp ten doprowadził do rewolucyjnego rozwoju nanotechnologii w JS2 i StabilGrunt.
W momencie połączenia z ziemią, molekuły polimeru wiążą się, łącząc silnie cząsteczki ziemi. Głównym powodem skuteczności więzów tworzonych przez JS są głębokie i wielokrotne krzyżowe łączenia, dające rezultat bardzo silnego ale elastycznego połączenia, które tworzą się w trakcie schnięcia, czyli wyparowywania wody. Po wyschnięciu JS staje się przezroczysty, nadając naturalny niezmieniony wygląd dla stwardniałej ziemi.
Jakość rezultatów używania JS zależna jest od metody aplikacji, jak i ilości produktu użytego w procesie. Lekkie aplikacje stosowane są do kontroli kurzu, jak i zatrzymania procesu naturalnej erozji. Cięższe (więcej produktu) aplikacje dadzą w efekcie rezultat osiągany w budowie dróg z użyciem cementu. Używając odpowiednich ilości produktów JS otrzymamy rezultaty, które utrzymają swój efekt przez lata.
JS2 przeszły testy w Siłach Wojskowych Stanów Zjednoczonych i są obecnie używane w wielu operacjach wojennych. Producent modernizuje metody obecnie używane do stabilizacji ziemi jak i produkcji dróg, kontroli kurzu i erozji. Lista zastosowań jest długa od budowy lotnisk wojskowych i dróg kopalnianych dla ciężkiego sprzętu, do ochrony ścieżek parkowych, ścieżek rowerowych leśnych
i budowy typowej infrastruktury drogowej. Producent dokłada wszelkich starań i zasoby do udostępnienia najlepszych technologicznie zaawansowanych i bezpiecznych dla środowiska metod stabilizacji gruntów.
Czym jest droga polimerowa zbudowana z StabilGrunt?
Zalety:
- - minimalne zmiany w gruncie na miejscu budowy, minimalna ingerencja w warunki gruntowo-wodne a co za tym idzie,
- - minimalizacja zagrożeń braku stabilności konstrukcji gruntu po budowie drogi,
- - minimalizacja wpływu niekorzystnych warunków atmosferycznych na proces budowlany i eksploatacyjny,
- - minimalizacja czynności związanych z wymianą podłoża mas ziemnych,
- - unikamy całkowitej wymiany gruntu ,
- - następuje tylko czasem minimalna jego wymiana (uzdatnienie poprzez dowóz części podłoża o lepszych właściwościach, niż zastałe),
- - unikamy zatem wywozu, dowozu, składowania, utylizacji i wszystkich kłopotów z tym związanych (niszczenie ciężkim sprzętem istniejących dróg, koszty eksploatacji taboru, nadmierne zużycie paliw)
- - zmniejszamy wydatnie zaangażowanie sprzętu i koszty z tym związane
- - minimalizujemy degradację środowiska naturalnego, społecznego i istniejącej infrastruktury drogowej,
- - zmniejszamy znacząco zużycia drogich materiałów konstrukcyjnych jak kruszywa, skracamy czas budowy,
- - minimalizujemy ilość roboczogodzin i motogodzin maszyn i urządzeń,
- - minimalizujemy wielokrotnie koszty zabiegów utrzymania eksploatacji dróg i, remontów - zmieniamy tylko zużywające się warstwy ścieralne,
- - znacząco przedłużamy czas eksploatacji drogi wykonanej tą metodą,
- technologia polimerowa jest bezpieczna dla środowiska i ludzi na etapie produkcji polimeru, również w postaci półproduktu do budowy drogi i po jej wykonaniu (np. asfalty są lotne i podlegają parowaniu),
- - dodatkową zaletą jest możliwość wykorzystania innych materiałów obecnych w gruncie (np. żużli, skażonych kruszyw drogowych, kolejowych, hałd pochodzących z produkcji cementu, górniczych, pyłów kominowych itp.) , przez wbudowanie ich w szczelną płytę gruntowo - polimerową,
- - bardzo mocna i elastyczna podbudowa drogi wykonana metodą polimerową pozwala na korzystanie z cieńszych warstw ścieralnych, jak również na wykonanie, parkingów, ścieżek rowerowych, chodników pieszych i dróg o małym natężeniu bez warstwy ścieralnej - szczególnie asfaltowej - i na dodatek w różnych kolorach,
- - w efekcie technologia polimeru JS lub N pozwala na łączne obniżenie kosztów budowy drogi o 30 ? 50% a kosztu remontu istniejącej drogi nawet o 65 %.